Patch Änderung

Fragen, Antworten und Geflame über die neusten AoC Erweiterungen.

Moderator: nC Rat

Antworten
nC_Snyper1
nC Member

Patch Änderung

Beitrag von nC_Snyper1 » Do 21. Dez 2017, 13:33

Quelle: https://www.aoczone.net/viewtopic.php?f ... 5&start=80

"Condottiero now have unique armor class (only resisting bonus damage from gunpowder units, not from other anti-infantry attacks)
Condottiero -1 pierce armor (from 1 to 0)
Condottiero -1 attack (from 10 to 9)
Elite Battle Elephant cost increased from 800f 500g to 1200f 900g
Elite Battle Elephant research time increased from 80s to 100s
Malay Battle elephants 30% cheaper (rather than 25%)
Elite Karambit -1 attack (from 8 to 7)
(Elite) Battle Elephant blast radius -0.1 (from 0.5 to 0.4)
(Elite) Camel Archer -5 HP (from 60/65 to 55/60 without Bloodlines)
(Elite) Camel Archers -2 armor vs Camels (from 2 to 0)
(Elite) Camel Archers -2 armor vs anti-cavalry archer attacks (from 2 to 0)
(Elite) Camel Archers -2 attack vs Rams (from 2 to 0)
Ethiopians lose the free Halberdier upgrade
Howdah cost +200f (from 200f 300w to 400f 300w) - for those that don't know that's the Burmese Castle age UT (Battle ele's get +1/+2 armour)
Howdah effect reduced from +1/+2 armor to +1/+1 armor
Arquebus increases projectile speed of Bombard Cannons and Bombard towers by +0.2 (from 0 to 0.2, used to be 0.5 prior to patch 5.2)
Organ Gun +1 spread damage (from 1 to 2)
(Elite) Arambai -0.05 speed (from 1.35 to 1.3)
(Elite) Arambai -1 attack
Elite Arambai -2 armor vs anti-cavalry archer attacks (from 2 to 0)
Slavs farm bonus now properly works after researching Wheelbarrow and Hand Cart
Chatras effect increased from +30 HP to +50 HP - reference that's the Vietnamese Castle age UT affecting Battle ele's
Eagle Warrior training time +3s (from 32s to 35s)
Eagle Warrior -0.05 speed (from 1.2 to 1.15)
Anti-camel bonus increased for all anti-cavalry units (except camels)
Malians lose free Gold Shaft Mining

"Anti-camel bonus increased for all anti-cavalry units (except camels)" - Here are the amounts.

Spearmen now do +12 damage against Camels instead of +9

Pikemen now do +18 damage against Camels instead of +16

Halberdiers now do +26(!) damage against Camels instead of +17

Eagle Warrior & Elite Eagle Warrior +1 Damage against Camels (+2, +3). Eagle Scouts unchanged

Elite Genoese Crossbowmen do +6 damage against Camels instead of +5. Normal Genoese Unchanged.

(Elite) Kamayuks do (+10) +6 damage against Camels instead of (+6) +4

Chieftains for the Vikings now makes Infantry do +4 damage to Camels instead of +2

As listed, Camels bonus damage against other Camels are unchanged. Towers and the Town Center are also unchanged and still only do +1 damage to Camels.

For whatever reason, Castle Age Eagle Scouts still train at 32 Seconds. The nerf only applies to Eagle Warriors

Not related to this update, but still bothers the hell out of me that I want to point out. Imperial Camels train in 20 Seconds instead of 22 Seconds. Because reasons. "

teutonic_tanks

Re: Patch Änderung

Beitrag von teutonic_tanks » Di 2. Jan 2018, 12:46

WK 2.8 released; ABER noch unrated in voobly, desshalb besser noch bisschen warten mit updaten.
https://github.com/Jineapple/WololoKingdoms

die von snyper genannten Änderungen sind jedoch nicht enthalten, das es sich bei der steam Version noch um eine beta handelt. Dafür gibs jetzt aber nen autoinstaller, dh wenns wieder ein update gibt muss man nicht nochmal alles runterladen.

changes:

Unbound the Wonder hotkey, so it doesn't conflict with other hotkeys when used for Palisade Gate/Feitoria
Changed the description of hotkeys in the hotkey menu to clarify which hotkeys to use for Palisade Gates, Feitorias, Battle elephants, siege towers, Genitours
Added the option to adjust garrison flags/blacksmith smoke for WK architectures, so they don't float in the air
Fixed some garrison flags for regular architectures too
Improved the detection which hotkey files are in use, with additional backups
Added experimental support for Traditional Chinese
Dynamic Loading of data mod list and expected version numbers
adds a profile for normal aoc if none exists
Fixed some small issues with independent architecture
Made some code nicer to read
Incas now get a llama on nomad when building the first TC
Cartography is auto-researched upon building a market as in patch 5.7
Included a No Wall/BBT mod
This patch also includes a (very hacky) auto-updater so that ideally, going forward you do not need to redownload future releases, but merely need to run the installer again.
PhilippHJS hat geschrieben:So unglaublich ich das finde, aber da muss ich tanks weitestgehend zustimmen D8

nC_Andorin

Beitrag von nC_Andorin » Fr 19. Jan 2018, 15:06

hat zwar nicht direkt was mit den wk patchänderungen zu tun, aber ich wollte nicht extra ein neues topic erstellen:
Hold "Ctrl" when right-clicking to target objects hidden behind buildings (or alternates).
Hold "Ctrl+Alt" when right-clicking to move without targeting.
Hold "Shift" when clicking the Idle Villager button to find idle military units
die nützlichen features gibt's schon seit dem up 1.5, davon wusste ich nichts. :'o :D
<__Spartakus__> allse mit der ruhe
Ich trade zu spät weil ich zu aggressiv spiele / spielen möchte... Das ist der Grund warum ich eben nur 12k bin... Naja gut bin ich halt nur so schlecht...

__Spartakus__ So 17. Apr 2016, 00:21

nC_Snyper1
nC Member

Beitrag von nC_Snyper1 » Fr 19. Jan 2018, 15:58

das erste klingt nützlich, aber wie funktioniert das? Werden die gebäude dann kleiner?
das zweite verstehe ich nicht ganz: bewegen ohne zu zielen? die zielen doch nie, wenn man nur klickt ohne patrol auf dem weg?

das letzte ist doch für die Katz, gibt doch schon ne extra taste dafür?

nC_$kittle_

Beitrag von nC_$kittle_ » Fr 19. Jan 2018, 16:22

hotkey/tastendrückveränderungen gabs bei mir seit mindestens 5 jahren keine mehr 8-3
viel spaß euch damit^^

nC_Andorin

Beitrag von nC_Andorin » Fr 19. Jan 2018, 16:53

nC_Snyper1 hat geschrieben:das erste klingt nützlich, aber wie funktioniert das? Werden die gebäude dann kleiner?
das zweite verstehe ich nicht ganz: bewegen ohne zu zielen? die zielen doch nie, wenn man nur klickt ohne patrol auf dem weg?

das letzte ist doch für die Katz, gibt doch schon ne extra taste dafür?

1. es wird einfach automatisch das objekt ausgewählt, was sich dahinter befindet, das ging teilweile in aoc wenn man nen doppeltklick ausgeführt hat (vorausgesetzt es gab nicht mehrere gebäude die gleich waren). vor allem kann man oftmals die bäume nicht entfernen um am tc felder zu bauen, man muss entweder die anderen deleten damit ein vill den baum 1x anhackt oder eben warten.
muss das ganze mal testen wenn ich wieder zoggn kann. ^^

2. d.h wenn du z.b xbows über felder bewegen willst, greifst du ja eig immer automatisch die felder an, (es sei denn du findest ne freie fläche wo du hinklicken kannst)... so kannst du dich frei bewegen.

3. gefühlt 80% der zonen spieler haben kein idle-militär hotkey, ob man dann dran denkt noch shift zu drücken bezweifle ich auch stark.
nC_$kittle_ hat geschrieben:hotkey/tastendrückveränderungen gabs bei mir seit mindestens 5 jahren keine mehr 8-3
viel spaß euch damit^^
ich versuche auch seit jahren irgendwas zu ändern, was aber nie klappt. 11 deshalb kann man newcomer nur empfehlen gleich mit vernünftigen hotkeys zu starten.
<__Spartakus__> allse mit der ruhe
Ich trade zu spät weil ich zu aggressiv spiele / spielen möchte... Das ist der Grund warum ich eben nur 12k bin... Naja gut bin ich halt nur so schlecht...

__Spartakus__ So 17. Apr 2016, 00:21

Antworten