DE Opinions

any AoC-related stuff

When do you plan to switch to DE?

I already switched to DE
16
33%
I play DE and WK in parallel
10
20%
when a good balance patch is released
6
12%
when the multiplayer is improved
8
16%
when there are major tourneys on DE
1
2%
when there is a bigger player base
1
2%
when something different is fulfilled (please write in this topic)
2
4%
I wont, because I don't like the new civs / balance changes
0
No votes
I wont, because I don't like the new engine behavior (hotkeys, way points, attack move, etc.)
0
No votes
I wont, because my computer cannot run DE good enough
3
6%
I wont, because of a different reason (please write in this topic)
2
4%

Total votes: 49

Samedo-sama

Re: DE Opinions

Post by Samedo-sama » Fri 29. Nov 2019, 21:01

Also mir hat das normale WK sehr viel Spaß gemacht und wir hatten fast jeden Tag gute Losungen mit coolen (manchmal auch weniger coolen) Leuten. Bevor DE angekündigt wurde, hatte ich nicht den Eindruck, dass die Leute bessere Grafik etc wollten oder es zu „altmodisch“ bzw nostalgisch wurde. Auch nach DE Ankündigung meinten die meisten (Das wird bestimmt eh nix, wir bleiben lieber bei unserer Voobly)...

Du hast doch auch noch ab und zu gezockt und viele Streams gesehen, hättest du bestimmt auch noch länger gemacht, ob DE existiert oder nicht.

Was ich einfach bezweifle ist, dass DE sone Art Wiederbelebung sein soll. Das ist es in meinen Augen nicht, es hat einen kleinen Hype mit einigen Newbies, welche eh nicht lange auf dem Zug bleiben werden. Am Ende bleibt zum
Größten Teil die alte Community erhalten. Also ich denke nicht das Age2 durch DE jetzt 10 Jahre länger leben wird....

Im Endeffekt hab ich ja auch garnichts gegen die DE Version, habe sie selber und spiele ab und zu mal ein paar Runden. Aber was ich vermisse sind unsere Losungen und unser TS-Gealbere. Würde ich jetzt schon auf DE switchen, müsste ich auch auf viele Leute mit denen es Spaß macht zu zocken verzichten. Aktuell ist es alles nichts halbes und nix ganzes...

Und wenn ich sehe das selbst bei meinem (guten) PC das Spiel rumspackt, frage ich mich wie Leute mit einem günstigen Gerät eine ordentliche Performance kriegen sollen, das finde ich noch etwas traurig 🤷🏻‍♂️

link_chaos

Post by link_chaos » Wed 4. Dec 2019, 22:28

The Bads:
The game bugs are astonishing. Other than the frequent and random drops, yesterday I could not see queued up villagers in my tc. Only on the global queue, could not cancel them. I ended up queuing 8 villagers before realizing the bug. Ended up losing the game badly as I couldn't use the res for anything else.

One of my friends was able to queue Konniks in seige workshops cause he had the same hotkey for krepost and sw.

Many times I lose vils to boar (not sure why) but they dont go back even when i click back. It is possible that I'm clicking wrong.

Graphically they game seems like it is played in the night as opposed to wk where everything in your sight is really bright. DE seems to have a darker tone thematically.

The Goods:
The graphics look great, I love every unit, every building.
The new civs are exiciting to play with.
The sounds are great, but I haven't gotten used to them.

I am still really off with the game. My voobly rate on DE would be 1550 probably, while on actually wk it's 1750. Getting owned by people really hard makes me not wanna move anytime soon :P
hitman999 wrote:Link currently has 600 points, think he could have - 200.
nC_Snyper1 wrote:Yesterday as Pocket looked quite good.
nightmare team #1 11.11% (2/18) nC_Snyper1 + link_chaos

Obelix

Post by Obelix » Fri 6. Dec 2019, 21:43

link_chaos wrote:
Wed 4. Dec 2019, 22:28

Many times I lose vils to boar (not sure why) but they dont go back even when i click back. It is possible that I'm clicking wrong.

I am still really off with the game. My voobly rate on DE would be 1550 probably, while on actually wk it's 1750. Getting owned by people really hard makes me not wanna move anytime soon :P
11 I'm sure the boar problem is due to you :D

Yeh I had to get used to it too at the start, but you will get into it fast :)

eC_Gurke

Post by eC_Gurke » Sat 7. Dec 2019, 17:28

Hab meine ersten 4v4 TGs auf DE gemacht. Melee Units patrol ist ja komplett bescheuert. Also richtig schlecht.

nC_Bogo
nC Member

Post by nC_Bogo » Wed 11. Dec 2019, 19:29

Nächste Woche kommt ein großer Patch: https://www.ageofempires.com/news/age2-december-update/
Sieht für mich recht vielversprechend aus!

nC_PhilippHJS

Post by nC_PhilippHJS » Wed 11. Dec 2019, 21:05

Ganz dickes Like!
Dunedain44 wrote:Dune hat eigentlich immer recht, dem kann man blind vertrauen.

Post Reply

Return to “General Discussion”